سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

96/8/30
4:16 ع

استانبول شهری پر از جاذبه که گردشگران بسیاری در طول سفرشان جذب آن میشوند. اگر به استانبول رفته باشید حتما به خیابان معروف آن سر زده اید. مگر میشود به استانبول سفر داشته باشیم و به این خیابان سر نزنیم؟ خیابان بزرگ و شلوغ استقلال یکی از بهترین جاهایی که میتوانیم اجناس با کیفیت و با قیمتی عالی خریداری کنیم. این خیابان، خیابانی رنگارنگ و پر از لباس های قشنگ و خوراکی های خوشمزه است. خیابان استقلال قلب استانبول شناخته شده و روزانه به طور میانگین 3 میلیون نفر در این خیابان رفت و آمد دارند. انتهای استقلال به برج معروف و تاریخی گالاتا ختم میشود. در زمان عثمان، این خیابان به عنوان «خیابان بزرگ» شناخته می‌شد و بعد از جذب افراد متفکر به استانبول، این خیابان تبدیل به محلی برای قدم زدن مسیحیان لاتین فرانسوی شد، آنها به این خیابان «گرَند رو دِپرا» می‌گفتند. بعد از پیروزی جمهوری ترکیه، نام این خیابان به خیابان استقلال تغییر کرد. در خیابان استقلال دیدنی‌های فراوانی وجود دارد، از سینماهای تاریخی (مانند اطلس و بی اغلو) گرفته تا پاساژهای تاریخی (مانند هازاپولو، سوریه و چیچک)، کلیساها (مانند سنت آنتوان و سانتا ماریا)  

esteghlal خیابان معروف استانبول برای خرید
یادتان باشد که با حساب بانکی پر پول به این بازار بروید چرا که ممکن است آنقدر اجناس ارزون و خوب چشمتان را بگیرد و خوراکی های خوشمزه میل کنید، پولتان تمام شود! پس حساب شده خرید کنید. از این خیابان میتوانید انواع و اقسام پوشاک، دکوراسیون شیک خانه، عطر و ادکلن با برند های معروف، ابزار موسیقی با قیمت پایین خریداری کنید. 
نکته: زمان خرید از خیابان استقلال، سعی کنید سراغ مغازه های قدیمی با فروشندگان مسن بروید، چرا که آن ها بسیار مهربان تر از فروشگاه های مدرن و جدید هستند آن ها از شما با یک چایی سیب استقبال میکنند و میتوانید گفت و گویی دلنشین داشته باشید و به راحتی تخفیف بگیرید.

street-esteghlal خیابان معروف استانبول برای خرید


پاساژ چیچک یا گل خیابان  استقلال


پس از انقلاب روسیه در سال 1917، زنان روسی که قبلاً در طبقه ثرتمندان بودند، در این مکان به فروش گل پرداختند و این کار باعث شد بعدها نام پاساژ گل را به این مکان بدهند. پاساژ گل یک مکان‌ تاریخی معروف شامل کافه‌ها و رستوران‌های فراوان است. در گذشته یک سالن تئاتر نیز در این مکان وجود داشت که در اثر آتش‌سوزی نابود شد. میتوانید با نشستن در زیر طاق گنبدی آن، چیزی بنوشید یا غذایی بخورید. معماری این پاساژ بسیار چشم گیر است.

pasazh-chichak خیابان معروف استانبول برای خرید



خوراکی های خوشمزه خیابان استقلال


اگر عاشق دسر و شیرینی جات هستید حتما به قنادی های این خیابان بروید. باقلوای شیرین و لُقما (توپ‌های کوچک سرخ شده که در شربت شیرین گذاشته شده) از شیرینی‌های خوشمزه ترکی هستند. از غذاهای خیابانی به شما صدف پر شده، پلو و کباب ها را پیشنهاد میکنیم. 
 
shirinijat خیابان معروف استانبول برای خرید


عاشق موسیقی هستید؟


بی اغلو یک منطقه ای نزدیک خیابان استقلال است که شب زنده دار است و اصلا خواب ندارد! موسیقی زنده، جشن‌های خیابانی، کافه‌های مختلف، فست‌فودها، غذاهای سنتی ترکیه و رستوران‌های لوکس آماده پذیرایی از شما هستند. در این خیابان یک ساختمان قدیمی تقریبا برای قرن 19 وجود دارد که دید 360 درجه به شهر استابنول را دارد.

beioghlo خیابان معروف استانبول برای خرید
 رفت و آمد خیابان استقلال


یک قطار تراموای توریستی نیز گردشگران را در یک مسیر 3 کیلومتری از میدان تقسیم تا میدان تونل هدایت می کند تا بتوانند زیبائیهای این مسیر را از داخل تراموا نیز ببینند.
متروی این منطقه دومین متروی قدیمی جهان بعد از متروی لندن است که در نوع خود دیدنی می باشد و برای افرادی که نمی خواهند ترافیک میدان استقلال را نحمل کنند یا به پاهای خود فشار بیاورند یا بخواهند از معماری قرن 19 لذت ببرند گزینه بسیار خوبی است.


بازار پارچه


بهترین بازارهای پارچه در ترکیه در خیابان استقلال استانبول ، خیابان جمهوریت و خیابان روملی پیدا می‌شوند. سراغ جدیدترین مدل‌های لباس، کیف، کفش و جواهرات را باید از مغازه‌های همین خیابان‌ها گرفت. به خصوص خیابان استقلال که پر است از برندهای خوش کیفیت اروپایی و ترک که اغلبشان یک بخش حراجی از پوشاک فصل‌های گذشته دارند.

bazarche-parche خیابان معروف استانبول برای خرید


موزه رقص درویشان


موزه ی مولوی مکان سابق رقصیدن درویش ها در استانبول است. در این موزه نمایش باستانی رقص چرخان که به آن «رقص سِماع» می‌گویند، اجرا می‌شود. در این نمایش، چرخش نماد خلسه در نماز عمیق و دست‌های برافراشته نماد حمد و ستایش خداوند است.

raghs2 خیابان معروف استانبول برای خرید
موزه پرا و هنرهای خیابانی


هنرمندان ترک و بین المللی نمایشگاهی کوچیک نزدیکی گالاتا به اسم موزه پرا برپا میکنند. میزبان یکی از گران‌ترین نقاشی‌های ترکی از نقاش معروف «عثمان بیگ حمدی» است که یک مربی لاک‌پشت‌ها را به نمایش می‌گذارد.

pera-moze خیابان معروف استانبول برای خرید
خیابان فرانسوی در خیابان استقلال
خیابان فرانسوی در یکی از خیابان های جانبی استقلال واقع شده است. این مکان جایی مناسب برای گردشگران تور استانبول است. آن ها پس از یک بار رفتن به این شمایل فرانسوی عاشق آنجا میشوند. اما در این منطقه، هیچ غذای فرانسوی سرو نمیشود. اینجا یک فضای رمانتیک برای عاشق ها میباشد!

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 


96/8/27
4:46 ع

مشهد مقدس در شمال شرقی ایران قرار دارد. این شهر در بین رشته‌ کوه‌های بینالود و هزار مسجد واقع شده است. مشهد شهری زیارتی و سیاحتی است که یکی از مهمترین مناطق ایران برای گردشگری و مذهبی است. مشهد به دلیل وجود حرم امام هشتم، امام (ع) در دومین شهر زیارتی جهان است با شهرهای سرخس، درگز، چناران و نیشابور همسایه است. این شهر بخاطر مرز مشترکی که با افغانستان، ترکمنستان دارد اهمیتی خاصی از نظر نظامی دارد. بنا بر شواهد تاریخی، شهر مشهد و محدوده اطراف آن بخشی از دشت باستانی توس بوده‏ است. 

mhd-1 آشنایی بیشتر با مشهد

مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی که در منطقه مرزی بین شمال و جنوب خراسان دارد و همچنین تداخل جبهه‌های مختلف آب‌وهوایی دارای آب‌وهوای متغیر دارد، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. 

جمعیت زبان و دین مردم مشهد

مشهد در چند دهه اخیر رشد جمعیت بالایی داشته است. این در آخرین سرشماری که انجام شده پس از تهران در رده دوم قرار دارد. زبان مردم مشهد، زبان فارسی با گویش و لهجه مشهدی است همچنین لهجه مشهدی‌ها سرشار از واژه‌های کهن و ریشه‌دار زبان فارسی است به نوعی که خاستگاه ادبیات اصیل شاعرانی همچون فردسی، عطار و خیام است.


بیشتر مردم شهر مشهد، مسلمان و شیعه هستند. این موضوع به واسطه وجود حرم علی بن موسی الرضا در این شهر نیز تشدید شده است. با این حال، اقلیت‌های دینی دیگری نیز در مشهد وجود دارند. ددر مشهد محله‌ای به نام «محله جدید» وجود دارد که مجتمع مسکونی یهودیان در مشهد بود. 

اقتصاد مشهد

شهر مشهد به واسطه فعالیت‌های خدماتی، صنعتی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور است. شهر مقدس مشهد بخاطر وجود حرم امام رضا فعالیت‌های خدماتی و توریستی و هتلداری رونق فراوان دارد. همچنین در این شهر محصولات کشاورزی مثل زعفران و زرشک و ... بسیار کشت می‌شود.

mhd-2 آشنایی بیشتر با مشهد

فرودگاه مشهد (فرودگاه شهید هاشمی نژاد)

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد در زمینی به مساحت 540 هکتار در قسمت جنوب شرقی شهر مشهد قرارگرفته است و پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پر رفت‌ وآمد کشور به شمار می‌آید. شهر مشهد که دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و یکی از شهرهای مهم مذهبی جهان اسلام به‌حساب می‌آید، مرکز استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. این شهر سالانه میزبان بیش از 14 میلیون زائر حرم امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است.

فرودگاه بین‌المللی مشهد در سال 1330 ه.ش تحت عنوان فرودگاه مشهد در محل زائرسرای فعلی احداث شد. قبل از آن در میدان پانزدهم خرداد باندی خاکی جهت فرود هواپیماهای کوچک نظامی وجود داشت. در سال 1346 باند جدید فرودگاه و همچنین پایگاه پدافند نیروی هوائی بهره‌برداری شد. با افزایش پروازها در سال 1357 پارکینگ و ترمینال جدید، برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های جانبی فرودگاه جدید به‌ صورت ناقص افتتاح شد و مراحل تکمیل آن تا بعد از انقلاب اسلامی 1357 به طول انجامید. اسم فرودگاه مشهد بعد از جنگ تحمیلی ایران و عراق به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تغییر کرد.در حال حاضر فرودگاه شهید هاشمی نژاد یکی از مهم‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور است که با جابه‌جایی بیش از 7 میلیون مسافر در سال، رتبه‌ی دوم فرودگاه‌های پر رفت‌وآمد کشور را به خود اختصاص داده است.


mhd-3 آشنایی بیشتر با مشهد

مترو مشهد 

مترو مشهد دارای 4 خط است که مسیرهای آن بصورت زیر است.

خط 1:
مسیر خط 1 مترو مشهد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد به وکیل‌آباد است. این شامل سه قطار و هر یک دارای 20 واگن و در مجموع 60 واگن است.
خط 2:
مسیر خط 2 مترو مشهد از رضاشهر به طبرسی شمالی است و به بسیاری از مراکز پرجمعیت آن منطقه سرویس‌دهی مستقیم دارد. این خط با عبور از پارک کوهسنگی در میدان فضل بن شاذان خاتمه می‌یابد.
خط 3:
مسیر خط 3 مترو مشهد از شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد است. خط 3 قطار شهری از ترمینال اتوبوسرانی در انتهای خیابان امام رضا (ع) و تا فلکه آب و صحن جامع رضوی ادامه دارد آخرین ایستگاه این خط در محل ساخت ترمینال جدید اتوبوسرانی برون‌ شهری غرب مشهد است. 
خط 4:
مسیر خط 4 مترو مشهد از شهرک شهید رجایی به خواجه ربیع است. خط 4 قطار شهری مشهد از خواجه ربیع آغاز می‌شود و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم مطهر عبور می‌کند.

mhd-4 آشنایی بیشتر با مشهد

راه‌آهن مشهد

راه‌آهن مشهد از مجهزترین ایستگاه‌های ایران را دارد. ایستگاه راه‌آهن مشهد، یکی از بیست شاهکار معماری بعد از جنگ جهانی دوم در آسیا و زیباترین و مجهزترین ایستگاه راه‌آهن ایران است. بیشتر زائران مشهد از طریق راه‌آهن سفر می‌کنند. این راه‌آهن هر سالع 14 میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

هزینه مسکن در مشهد

مشهد از شهر‌ها پرجمعیت و بزرگ ایران است. این شهر مناطق زیادی دارد که هر کدام از آنها قیمت‌ها متفاوتی دارد. برخی از مناطق مهم در مشهد عبارت اند از: الهیه، صادقیه، جانباز، صیاد، دلاوران، هاشمیه، وکیل آباد و آزادشهر است.

دانشگاه‌های مشهد

مشهد مقدس این شهر معنوی که بارها به عنوان پایتخت فرهنگی ایران معرفی شده است دانشگاه‌های بسیار عالی برای علاقمندان به تحصیل دارد. از جمله دانشگاه‌های معروف در این شهر عبارت است از : دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه خیام مشهد، دانشگاه صنعتی سجاد مشهد و ... است.

mhd-5 آشنایی بیشتر با مشهد

پیشنهاد مانلی‌ها این است که اگر قصد دارید در مشهد شروع به زندگی کنید یا مهاجرت کنید قبل از همه چیز به یک تور مشهد بروید تا تمام جوانب آنجا را از نزدیک بررسی کنید، هم به زیارت حرم مطهر امام رضا بروید و هم از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آنجا لذت ببرید.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


96/8/25
1:24 ع

جزیره زیبای کیش از پرطرفدار‎ترین جزایر در آب‌های خلیج فارس است. این جزیره زیبا که همچون نگینی در خلیج فارس می‌درخشد را باید از نزدیک دید و از دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن لذت برد. این جزیره تفریحات زیادی برای گردشگران در نظر گرفته است. تفریحات آبی آن که جز پرطرفدارترین‌ها است پر از هیجان است. اگر با دوستان و خانواده به تور کیش رفتید بازی و سرگرمی‌های گروهی پر از شادی و هیجان در انتظار شما است. مانلی امیدوار است در تور ارزان کیش بتوانید خاطرات خوبی را در ذهن خود ثبت کنید.

والیبال ساحلی کیش 

والیبال ساحلی یکی از ورزش‌های محبوب و پرطرفدار در سال‌های اخیر است. این ورزش نوعی والیبال با قوانین و قوائد خاصی و کمی شبیه به والیبال سالنی است که بر روی شن‌های ساحل انجام می‌گیرید. این ورزش به صورت رسمی دو نفره است و هر تیم دارای بازیکن ذخیره و مربی است اما در بین علاقمندان به والیبال ساحلی برای سرگرمی بصورت گروهی بازی می‌شود که پر هیجان‌ تر است.

valyball-kish ورزشی محبوب در سواحل کیش

مجموعه ورزشی والیبال ساحلی جزیره کیش

مجموعه ورزشی والیبال ساحلی جزیره کیش یکی از زیباترین زمین های والیبال کنار ساحل در آسیا بشمار می آید. در این مجموعه با سه زمین والیبال اختصاصی و نور پردازی استاندارد در سه شیفت امکانات جانبی دراختیار علاقه مندان است. این محل تاکنون شاهد و پذیرای رقابتهای بین المللی والیبال ساحلی بسیاری بوده است.

جزیره زیبای کیش برای علاقمندان به والیبال ساحلی یک مجموع ورزشی و تفریحی را در نظر گرفته است. این مجموعه فوق‌العاده یکی از زیبا‌ترین زمین‌های والیبال را در ساحل آسیا دارد. این مجموعه بزرگ دارای 3 زمین والیبال اختصاصی با نورپردازی‌های زیبا است که به صورت سه شیفت با بهترین خدمات در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این مجموعه پذیرای تعداد زیادی از رقابت‌های بین‌المللی والیبال ساحلی بوده است. این مجموعه علاوه‌ بر زمین والیبال ساحلی، زمینی برای فوتبال ساحلی و هندبال ساحلی هم درنظر گرفته است. علاقمندان به ورزش‌ها می‌توانند این زمین‌ها را کرایه کنند و لحظات خوشی را سپری کنند.


valyball-kish-3 ورزشی محبوب در سواحل کیش

از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد این مجموعه داشتن چشم‌اندازی رو به دریای نیلگون، آب و هوای مطبوع و ساحلی نرم و شنی بدون سنگ است که تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را مشتاق به رفتن به این مجموعه می‌کند.

آدرس زمین والیبا ساحلی جزیره کیش: انتهای خیابان پروین اعتصامی، پلاژ آقایان، جنب پرشین گلف.

برای خواندن اامه مطلب اینجا کلیک کنید.


96/8/24
3:49 ع

مشهد مقدس بارگاه حرم امام رضا (ع) با بهترین امکانات رفاهی و تفریحی پذیرای تعداد زیادی از زائران و مسافران است. تور مشهد یک امکان مناسب برای زیارت حرم امام هشتم و تفریح و گردش است. مشهد مقدس سنت‌ها ومراسم مختلف و قدیمی دارد که یکی از این مراسم شکوهمند نقاره‌ زنی از آیین بسیار قدیمی حرم امام رضا است که در مراسم‌های ویژه برگزار می‌شود.

نقاره چیست و از چه زمانی استفاده میشود ؟

نقاره در فارسی نوعی ساز کوبه‌ ای است که توسط نقارچی با دو چوب به صدا در می‌آید. نقاره‌کوبی که با طبل و کرنا همراه است در گذشته در مناسبت‌های مختلف به خصوص جنگ بسیار مرسوم بوده است. این آیین قدیمی در شرق از قدمت بیشتری برخوردار است. در لغت به نقاره‌خانه، نوبت خانه هم گفته می‌شود. نوازندگان نقاره را هم نقاره‌زن یا نوبت نواز می‌نامند.

naghare-khane-2 نقاره خانه مشهد

برای اولین باردر اواسط قرن نهم هجری نقاره زنی توسط میرزا ابولقاسم بابر، نوه گوهرشاد خاتون در حرم امام رضا (ع) انجام شد. برطبق اسناد موجود، در زمان قاجار همزمان با رسمیت یافتن مجموعه آستان قدس رضوی، نقاره‌خانه حرم سر و سامان می‌یابد .

در شبانه روزدر دو نوبت، از نیم ساعت قبل از طلوع و غروب آفتاب در بالای برج نقاره‌خانه به مدت تقریباً بیست دقیقه نقاره زنی صورت می‌گیرد. در ماههای محرم و صفر و ایام شهادت و سوگواری نقاره نواخته نمی‌شود ولی در ولادت‌ها و اعیاد و جشن‌های مذهبی و شب و صبح ولادت ائمه علاوه بر معمول چندین نوبت دیگر نیز نقاره می نوازند. در ماه رمضان در حدود 2 ساعت مانده به اذان صبح نیز یک نوبت نقاره می زنند.


نقاره‌زنی در نقارخانه مشهد جزئی اصلی مراسمات در حرم شده است. همه با شنیدن صدای نقاره به طرف حرم برمی‌گردند و به یاد حرم طلایی امام هشتم سلام عرض می‌کنند. امیدواریم زمان حضور شما در حرم امام هشتم نقاره‌ها به صدا در بیایند و لذت این نوای زیبا را تجربه کنید.

naghare-khane-4 نقاره خانه مشهد

پیشینه ی نقاره نوازی و نقاره خانه در آستان قدس رضوی

براساس گزارش قدس آنلاین،اگر چه از زمان دقیق و چگونگی پیدایش رسم نقاره نوازی در آستان قدس رضوی اطلاع روشنی در دست نیست امّا رواج و دوام این سنت دیرینه ایرانی در اماکن متبرکه، مبین آن است که ایرانیان به همان سان که ذوق و هنر خویش را با شور ایمان درآمیخته و هنر معماری را در قالب طرح های بدیع در محراب، گنبد، مناره و ... متجلی ساخته و معرفت خویشتن را در تزیین طاق ها و ایوان ها و مقرنس و معرق و مضرّس ها با خلق طرح های اسلیمی و دیگر آمیزه های نوخاسته با عالی ترین فرم به منصه ظهور گذارده اند. اینک با گذشت زمان و منسوخ شدن این آیین، نقاره نوازی به یادگار به عنوان آئینی دیرین به جای مانده است. علت این که چرا در بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‏ السلام نقاره نواختن معمول شده به درستی معلوم نیست و هر کس طبق ذوق و سلیقه خود دلایلی را بیان می‏نماید،

naghare-khane-1 نقاره خانه مشهد

در این جا چند احتمال وجود دارد که عبارتند از:


اول این که چون امام رضا علیه‏السلام عنوان ولیعهدی داشته و سلطان بوده از این جهت نواختن نقاره در آن جا مانند دربار سلاطین معمول شده و بعد مانند یک سنت مانده است.

دوم این که شاید زمانی در آن جا لشگریانی بوده‏اند که برای حفظ و حراست حرم مطهر و شهر مشهد در آن مکان حضور داشته‏اند، برای اعلام آمادگی لشگر نقاره می‏نواختند تا آماده‏ی دفاع و پیکار گردند و بعد از آن به صورت یک سنت مطلوب ماندگار شده است.

سوم این است که نواختن نقاره و دمیدن درکرنای‏ها فقط احترام و تعظیم به بارگاه حضرت امام رضا علیه‏ السلام می‏باشد، چون در کاخ‏های پادشاهان و امیران معمول بوده از این جهت در صحن و روضه منوره آن حضرت هم این کار را معمول داشته‏اند، بنابراین نواختن نقاره و دمیدن در شیپورها جنبه تشریفاتی دارد و نظر دیگری در بین نبوده و نیست.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


96/8/23
4:36 ع

جزیره کیش نگین آب‌های خلیج فارس تنها جزیره مرجانی جهان است. تور کیش ارزش یکبار امتحان را دارد تا بهتری لحظات را سپری کنید. این جزیره با بهترین و پر هیجان‌انگیزترین خدمات تفریحی و گردشی به یکی از قطب‌های گردشگری مهم ایران تبدیل شده است. این جزیره به یک مجموعه شگفت‌انگیز تبدیل شده است. تم پارک آبی اوشن منحصر به فرد‌ترین پارک آبی روباز ایران است که در جزیره کیش افتتاح شده است. تور ارزان کیش یک فرصت خوب برای یک تجربه جدید در تم پارک آبی اوشن است.

این پارک مجهز به پیشرفته‌ترین وسایل بازی است. این مجموعه تمام وسایل بازی و تفریح را توسط شرکت معتبر White Water West تامین کرده است. از ویژگی‌های بارز این مجموعه این است که در منطقه پرواز ممنوع است به همین دلیل این مجموعه توانسته تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی به خصوص از خاورمیانه را به خود جذب کند.

water-park-1 پارک آبی کیش

راز قلعه خورشید

این مجموعه بر اساس داستان دزدان دریایی ساخته شده است. داستان تم پارک اوشن از این قرار است که دزدان دریایی به یک جزیره حمله می‌کنند. علت حمله کاپیتان سایان رئیس دزدان دریایی برای حکمرانی بر جزیره و تسخیر قلعه خورشید بوده است. در این جزیره سه برادر با نام‌های پولاد، ماهان و باشو ساکن بوده‌اند که تصمیم به پس گرفتن جزیره می‌کنند. بر اساس همین داستان مجموعه تم پارک آبی اوشن 17 راه آبی دارد که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح بیشتر مجموعه و وسایل بازی آن می‌پردازیم.

water-park-2 پارک آبی کیش

آب‌ راه‌های پارک آبی

1. آب‌ راه‌ها و استخرها برای ایجاد محیطی آرام و مرفه در کنار آب‌راه‌های پرهیجان طراحی شده‌اند که شامل:

استخر موج
راشین ریور (رودخانه ای 550 متری حول مجموعه)
استخر دینگو (جکوزی پلکانی)
سرسره برکو (مخصوص کودکان)
چالاب (راید محبوب کودکان)
استخر آبان
جکوزی رابو
استخر آبتین نوجوانان

water-park-3 پارک آبی کیش
2. آب‌راه‌های تند پر از هیجان از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

موجاب
رالی راید
آناکوندا
دینگل
گرداب
دریاچه سونامی
مارپیچ


3. آب‌راه‌های هولناک پر پیچ با سرعت سرسام آور که موجب افزایش ترس و هیجان می‌شود.

پیچالوپ
آدرنالین

خدمات دیگری که این مجموعه برای شما عزیزان در نظر گرفته است شامل موارد زیر می‌شود:

پلومریا اسپا

این بخش از پارک بخش استراحت و ماساژ است. در این بخش می‌توانید یک ماساژ حسابی را تجربه کنید و خستگی روز‌های روزمره را از خود دور کنید. از جمله خدمات پلومریا اسپا :

سیام آروما ماساژ
بک ماساژ
سالایا هد ماساژ
هاوایی هات استون ماساژ
گوای مای هند اسپا
سوئدی اسپورت
سیام فیس ماساژ
چیتاوان فوت ماساژ
ساموآ کندل ماساژ

water-park-4 پارک آبی کیش
مچ بند مغناطیسی

این مچ‌بند درهنگام ورود به مهمانان داده می‌شود. شما می‌توانید این مچ‌بند را شارژ کنید و به راحتی بدون حمل کیف پول در مجموعه هر آنچه که نیاز دارید بخرید از غذا و نوشیدنی تا لوازم مورد نیاز شنا و ... . اگر خریدهایی هم که کردید کمتر از شارژ مچ‌بند بود بطوری که از پولتان باقی‌مانده باشد نگران نباشید چون در هنگام خروج هر آنچه که باقی‌مانده باشد به شما پس داده ‌می‌شود.

مراکز خرید در مجوعه

غذا و نوشیدنی : این مجموعه دو رستوران و چهار دکه برای فروش نوشیدنی‌ها در نظر گرفته است.
زامبو : زیمبو ساندویچ‌های سرد و گرم خوشمزه‌ای می‌فروشد که برای میان وعده بسیار مناسب است.
رستوران چیکو که رستوران اصلی مجموعه است وشامل پیتزا، مرغ سوخاری، سالاد و پیش‌غذا است.
دکه‎‌‌های نوشیدنی این مجموعه هم با نام‌های فروتیلا، کافیسا، نوشاک و جتسمینا است.
فضای سبز: این مجموعه یک فضای سبز بی‌نظیری با یک طراحی و پوشش گیاهی کم‌نظیر دارد که مطمئن هستیم همانند آن را نخواهید دید.

water-park-5 پارک آبی کیش


نکات ضروری

ساعت کاری این مجموعه هر روز از ساعت 9 صبح شروع بکار میکند. این مجموعه برنامه‌ای ترتیب داده است گاهی روز‌ها مختص خانم‌ها یا آقایان است و برخی روز‌های هفته روز را دو قسمت صبح تا ظهر برای خانم‌ها و ظهر تا شب برای آقایان است.

water-park-6 پارک آبی کیش

در هنگام ورود به مجموعه به طور کامل بازرسی می‌شوید و تمام وسایل به خصوص گوشی‌های همراه، دوربین عکاسی و ... از شما گرفته می‌شود و در صندوق امانات برای شما نگهداری می‌شود.

آوردن غذا و هرگونه خوراکی به داخل مجموعه ممنوع است.

کودکان زیر 1.2 متر بلیت کامل ندارند. و برای کودکان زیر 3 سال هم بلیت به صورت رایگان است.

پوشیدن لباس مخصوص شنا الزامی است.

کودکان زیر 12 سال برای استفاده از وسایل بازی باید همراه بالای 18 سال داشته باشند.

برای برخی از وسایل بازی باید قد 1.2 متر داشته باشید. 

بلیت‌های این مجموعه را می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید.

آدرس مجموعه: جاده جهان- تم پارک آبی اوشن.

تلفن:44000-076

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
مانلی پرواز ، تور لحظه آخری ، تور ارزان مشهد ، تور ارزان دبی ، تور ارزان کیش ، تور ارزان استانبول ، تور لحظه اخری ، تور مشهد ، تور چارتر استانبول ، تور چارتر دبی ، بلیط ارزان دبی ، بلیط ارزان استانبول ، تور چارتر کیش ، تور کیش ، تور چارتر مشهد ، تور دبی ، بلیط ارزان مشهد ، بلیط ارزان کیش ، تور استانبول ، تور مالزی ، تور هوایی مشهد ، تور لحظه آخری کیش ، تور ارزان مالزی ، خرید آنلاین بلیت هواپیما ، رزرو آنلاین ، تور لحظه آخری دبی ، تور لحظه آخری مشهد ، تور ، تور ارزان ، تور تایلند ، تور زمینی مشهد ، تور ارزان تایلند ، تور لحظه آخری استانبول ، تور دبی از تهران ، تور مالزی دقیقه90 ، تور مالزی لحظه آخری ، تور مالزی تابستان96 ، تور ارمنستان ، بلیط ارزان ، اخبار گردشگری ، تابستان96 ، تور آنتالیا ، تور دبی تابستان96 ، تور دبی دقیقه90 ، تور لحظه آخری مالزی ، تور مشهد لحظه آخری ، تور کیش تابستان96 ، تور دبی لحظه آخری ، تور دبی 96 ، تور تایلند تابستان96 ، تور ارزان ارمنستان ، تور لحظه آخری ارمنستان ، تور مالزی از تهران ، قیمت تور دبی نوروز 96 ، سفر ، تور مشهد دقیقه90 ، تور هوایی کیش ، تور هوایی ارمنستان ، تور کیش نوروز97 ، تور ارزان آنتالیا ، تور ارزان کربلا ، تور استانبول دقیقه90 ، تور لحظه آخری تایلند ، آژانس مسافرتی ، نوروز 97 ، هتل ، بلیط تور دبی نوروز 96 ، تور دبی از اصفهان ، تور دبی نوروز 96 ، تور تایلند لحظه آخری ، تور مشهد نوروز97 ، تور کیش نوروز ، تور کیش از تهران ، تور کیش دقیقه90 ، تور کیش لحظه آخری ، تور مشهد هوایی ، تور هند ، تور مشهد زمینی ، تور مشهد تابستان96 ، تور مشهد نوروز ، دبی ، تور استانبول تابستان96 ، تور استانبول لحظه آخری ، بلیت ارزان مشهد ، نرخ مناسب ، هتل های دبی نوروز 96 ، نوروز 96 ، کیش ، بلیت ارزان هواپیما ، تفریحات دبی ، تفریحات کیش ، تور ارمنستان تابستان96 ، تور استانبول از تهران ، تور ارزان مارماریس ، تور ارمنستان دقیقه90 ، تور ارمنستان لحظه آخری ، تور ترکیه ، تور چارتر ، تور دبی از شیراز ، تور دبی با پرواز ماهان ، تور زمینی ارمنستان ، قیمت تور استانبول نوروز 96 ، قیمت تور مالزی ، مسافرت ، تور مشهد از تهران ، تور مالزی ارزان قیمت ، تور هند تابستان96 ، تور کیش نوروز 96 ، تور کوالالامپور ، تور مارماریس ، تور مالدیو ، تور لحظه اخری مشهد ، تور لحظه اخری کیش ، تور مشهد نوروز 96 ، تور مشهد نوروز 97 ، مشهد ، شاندیز مشهد ، جزیره کیش ، چارتر استانبول ، تور زمینی کیش ، تور چارتر تایلند ، تور خارجی ، تور تایلند از تهران ، تور ارزان مالدیو ، تور ارزان هند ، تور بانکوک ، تور آنتالیا تابستان96 ، بلیط چارتر ، بلیط هواپیما ، بلیت ارزان استانبول ، بلیت ارزان کیش ، بلیت هواپیما ، کاروان کربلا ، نرخ ارزان ، مکان‌ های تاریخی مشهد ، تور های نوروزی ، نوروز ، هتل درویشی مشهد ، کاروان هوایی کربلا ، نوروز97 ، هتل های استانبول نوروز 96 ، ویژه اسفند ، بلیت هواپیما مشهد ، بلیط ، بلیت ارزان هواپیما مشهد ، بلیت ارزان هواپیما کیش ، بلیت مشهد ، آژانس هواپیمایی ، آنتالیا ، امارات ، بلیط لحظه آخری ، بلیط تور کیش نوروز 96 ، بلیط هواپیما مشهد ، بلیط ارزان کربلا ، تایلند با پنج ویژگی جهانی ، تفریح ، تور پاتایا ، تور پوکت ، تور اقساطی ، تور استانبول،تور ارزان استانبول،تور لحظه آخری استانبول،تور استان ، تور استانبول 96 ، تور استانبول نوروز 96 ، تور استانبول نوروز 97 ، تور ارزان دبی نوروز 96 ، تور ارمنستان از تهران ، تور تایلند با پرواز ماهان ، تور تایلند دقیقه90 ، تور تابستان96 ، تور ترکیبی مشهد ، تور چارتر مالزی ، تور چارتر کربلا ، تور گرجستان ، تور لحظه آخری آنتالیا ، تور زمینی ، تور دبی تابستان 96 ، تور دبی ارزان قیمت ، چارتر دبی ، چارتر مشهد ، چارتر کیش ، تورهای ارزان ، خرید ارزان بلیت هواپیما ، خرید انلاین بلیت هواپیما ، رفت و آمد در کیش ، دومین شهر پهناور ایران ، شهر شاندیز مشهد ، قیمت تور تایلند ، رستوران های معروف مشهد ، فستیوال ، سفر خوب ، سفر هوایی ، لحظه آخری ، مراکز خرید کیش ، مکان های دیدنی استانبول ، قیمت تور کیش ، قیمت تور کیش نوروز 96 ، تور مشهد ویژه تعطیلات نوروز ، تور مشهد با پرواز ماهان ، تور مشهد 96 ، تور مالزی،تور ارزان مالزی،تور لحظه آخری مالزی،تور مالزی دقیقه90، ، تور لوکس دبی ، تور لحظه آخری هند ، تور مالدیو تابستان96 ، تور مالدیو دقیقه90 ، تور مالدیو لحظه آخری ، تور مارماریس لحظه آخری ، تور مالزی تابستان 96 ، تور کیش نوروز 97 ، تور کیش 96 ، تور های لحظه آخری ، تور کربلا ، تور کیش ویژه بهار ، تورهای لحظه آخری ، تورهای نوروزی ، تورهند لحظه آخری ، توصیه های سفر به مشهد,تور مشهد,تور ارزان مشهد,تور لحظه آخری مشهد ، جاذبه تفریحی ارمنستان ، جاذبه دیدنی مالزی ، جاذبه گردشگری ، جاذبه گردشگری ارمنستان ، جاذبه گردشگری دبی ، جاذبه گردشی کیش ، جاذبه محلی کیش ، جاذبه های ارمنستان ، جاذبه های تایلند ، جاذبه های تایلند که کمتر کسی دیده است! ، جاذبه های تفریحی کیش ، جاذبه های دیدنی ارمنستان ، جاذبه های دیدنی مالدیو ، جاذبه های گردشی تایلند ، جاذبه های گردشی مالزی ، جاذبه های مالزی ، جزایر تایلند ، جزیره ، تور کیش ویژه پاییز ، تور کیش ویژه فروردین ، تور کیش،تور ارزان کیش،تور لحظه آخری کیش،تفریحات کیش،جذابیت های ک ، تور کیش،تور ارزان کیش،تور لحظه آخری کیش،تور چارتر کیش،شهر حریره، ، تور کیش،تور ارزان کیش،تور لحظه آخری کیش،تور هوایی کیش،تفریحات کی ، تور کیش،تور ارزان کیش،تور لحظه آخری کیش،تور کیش ویژه پاییز،تعطیل ، تور کیش،تور ارزان کیش،تور کیش ویژه محرم،محرم،تور چارتر کیش،آفر ت ، تور کیش،تور ارزان کیش،خرید از کیش،حراج کیش،تور لحظه آخری کیش،تور ، تورارزان استانبول ، توراستانبول نوروز97 ، تورچارتر مشهد ، توردبی ، تورمشهد ، تورها ، تور کربلا،تور ارزان کربلا،تور لحظه آخری کربلا،ویزا،ویزای کربلا،ه ، تور هند ارزان قیمت ، تور هند با پرواز ماهان ، تور هوایی باکو ، تور های لحظه اخری ، تور های نوروز ، تور مشهد ویژه بهار ، تور هند دقیقه90 ، تور هند لحظه آخری ، تور هوائی ارمنستان ، تور هوایی ، تور کیش ارزان ، تور کیش از اصفهان ، تور کیش تور ، تور کیش دقیقه 90 ، تور کوش آداسی ، تور کوش آداسی لحظه آخری ، تور کیش | ساحل نقره ایی کیش ، تور کیش از نهران ، تور کیش با پرواز ماهان ، تور کیش برای عید ، تور کیش بهار ، تور کیش بهار 97 ، تور کیش تابستان 97 ، تور مالزی از تهرا ، تور مالزی با پرواز ماهان ، تور مالزی تابستا96 ، تور مالزی تابستان ، تور مازی لحظه آخری ، تور مارماریس تابستان96 ، تور مالدیو،تور ارزان مالدیو،تور لحظه آخری مالدیو،تور مالدیو از ت ، تور لحظه آخری کربلا ، تور لحظه آخری دقیقه90 ، تور لحظه آخری مارماریس ، تور لحظه آخری مالدیو ، تور لوکس مشهد ، تور لحظه احری ، تور لوکس استانبول ، تور مالزی،تور ارزان مالزی،تور لحظه آخری مالزی،جزیره مالزی،شگفت ا ، تور مشهد از اراک ، تور مالزی،تور ارزان مالزی،تور لحظه آخری مالزی،تحصیل در مالزی،تحص ، تور مالزی،تور ارزان مالزی،تور لحظه آخری مالزی،تفریحات مالزی،تفری ، تور مشهد با قطار ، تور مشهد تابستان ، تور مشهد تابستان 96 ، تور مشهد تابستان 97 ، تور مشهد از زنجان ، تور مشهد از قزوین ، تور مشهد از کرمان ، تور مشهد از کرمانشاه ، تور مشهد با بهترین پرواز ، تور مشهد ویژه عید غدیر ، تور مشهد ویژه فروردین ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ